17 heuvelklimstrategieƫn

06 Jun 2021

17 heuvelklimstrategieƫn

Semi-Rad

Daar ben je, onderaan een heuvel, te voet, op je fiets of op ski's, klaar om te starten. Maar ben je er echt klaar voor? Hier zijn een paar strategieƫn die je zou kunnen overwegen.

1. Kiezen voor meer pijn voor minder tijd door sneller te gaan dan minder pijn voor meer tijd door langzamer te gaan

HĆ©, wat je boot ook drijft.

2. Zelf -Jammer

Lijkt een aantrekkelijke optie totdat je je herinnert dat je dit in wezen jezelf aandoet.

3. Woede

Soms louterend, niet per se productief.

4. Jezelf eraan herinneren om te zijn Heden en in het moment

Zie "woede" en "zelfmedelijden".

5. Uw horloge/telefoon/volgapparaat controleren om te bepalen hoeveel verticale voeten u nog moet beklimmen

Deze gegevens verkrijgen zal heel vaak niets doen voor je vooruitgang of moreel.

6. Je afvragen of het sneller zou zijn als je gewoon zou lopen in plaats van op je mountainbike in zijn oma-uitrusting te trappen

Soms kan deze vraag worden beantwoord door een voorbeeld van iemand die langs je loopt terwijl je je pedalen ronddraait met ongeveer 900 tpm.

7. Vraag je je af of het sneller zou zijn als je gewoon zou lopen in plaats van "rennen"

(Ook bij ongeveer 900 RPM.)

8. Zuurstof in flessen gebruiken

Het lijkt vaker voor te komen op echt grote heuvels, maar het zou voordelig kunnen zijn, denk ik.

9. Vragen aan iemand die afdaalt Hoeveel verder is het naar de top

Zeer treffer of miss.

10. Opgeven

Het is bewezen dat het minder effectief is om de top van de heuvel te bereiken, maar geeft op dit moment veel voldoening.

11. Nadenken over hoe mooi de afdaling zal zijn

Ja, zelfs als de afdaling slecht is of je crasht of valt en je enkel verstuikt, zal het leuker zijn dan klimmen.

12. Jezelf vertellen dat het uitzicht op de top zal zijn De moeite waard

O ja, het uitzicht vanaf de top - zo buitengewoon en transformerend dat het alle zonden van de klim die eraan voorafging zal wegwassen.

13. Je hoofd neerleggen en langzaam ploeteren in een gelijkmatig tempo Totdat je de top bereikt

Werkt meestal redelijk goed, TBH.

14. Elke 20 meter stoppen om op adem te komen

Ja, ik denk dat ik zal doen alsof ik stop om hier van het uitzicht te genieten , ook al is het al bijna precies hetzelfde uitzicht dat ik stopte om te genieten van 20 voet onder deze plek, en die van 20 voet daaronder, enzovoort.

15. Slechts een paar minuten liggen

O ja, dat is echt leuk . Misschien een beetje huilen terwijl ik hier beneden ben voordat ik weer opsta en weer bergop ga, of niet. Helemaal niet. Misschien blijf ik gewoon hier of maak ik hier een nieuw huis aan de kant van het pad. OkƩ, ik woon hier nu.

16. Jezelf een beloning beloven als/wanneer je de top bereikt

Voorbeelden: pizza daarna, een Tesla Model X, eindelijk jezelf niet nog een rondje op de heuvel laten doen jezelf accepteren zoals je bent met radicale eigenliefde.

17. In plaats daarvan thuis blijven

Ook niet effectief in het bereiken van een letterlijke top, maar misschien een meer metaforische top, zoals het toppunt van zelfzorg of iets dergelijks.

Brendan Leonards nieuwe boek, I Hate Running and You Can Too, is nu verkrijgbaar.