Optimale methoden om nooit meer te herstellen na uw training

25 Jan 2021

Optimale methoden om nooit meer te herstellen na uw training

Semi-Rad

Je hebt een aantal andere opties dan dat perfect samengestelde drankje voor na de training

Je hebt zojuist op de stopknop op je horloge geklikt of je hebt je laatste boer, of zet je fiets weg. Je komt op adem, een beetje bezweet of veel zweterig, klaar met die training van vandaag. Wat doe je nu? Als je een succesvolle atleet bent of een sporter met veel volgers op sociale media, weet ik zeker dat je een krachtige herstelroutine hebt gekozen. Zo niet, dan heb je een aantal andere opties dan die perfect samengestelde drank voor na de training.

Niet uitrekken of schuimrollen of zelfmasseren / martelen met enige contraptie

Ah, ja, nu dat als u klaar bent, moet u waarschijnlijk enkele van die oefeningen of bewegingen of rekoefeningen doen die door uw fysiotherapeut worden aanbevolen om toekomstige verwondingen zoals die u vorig jaar had te voorkomen, of alleen voor algemeen welzijn, of om beter voorbereid te zijn op de volgende fysieke dingen die je gaat doen, maar ... misschien later.

Onmiddellijk gaan zitten en 10 tot 45 minuten naar je telefoon kijken

Zorg er beter voor dat je hardloopt / rijdt / inline skatesessiegegevens geüpload naar Strava, en terwijl je je telefoon hebt, kun je net zo goed door e-mail / sms'jes / Instagram / TikTok / het nieuws / de weersvoorspelling / die andere app bladeren waar je altijd op klikt omdat deze blauw is maar je wilde klikken op de andere blauwe app. Oh shit, kijk naar de tijd - wat is er gebeurd? Je kunt beter onder de douche gaan staan.

E-mails beantwoorden terwijl je naast de douche staat

Je moet deze e-mail gewoon snel opsturen, wat zeker niet zal leiden tot het maken van andere e-mails in reactie voor u om later te antwoorden. Ja, dit is de dringende vraag waarop je moet reageren terwijl je hier staat om onder de douche te stappen, of misschien terwijl je onder de douche staat en met je duim typt.

Een halve zak chips eten in 4 Minuten

Wat was dat recept voor hersteldrank ook alweer? Misschien pak je gewoon een handvol chips terwijl je de ingrediënten zoekt en de blender tevoorschijn haalt - oh ja, chips, mmm-mmm-chips. Chips zijn zo goed. Chips chips chips. Herstel-chips. Oh wauw, je hebt net de halve zak opgegeten. Eh, misschien de helft - een deel daarvan was lucht. Het ziet er altijd vol uit in de winkel, en dan open je het en het is als, whoa, optische illusie. Hoe dan ook, je bent er vrij zeker van dat je de halve zak niet binnen vier minuten hebt opgegeten.

Een hele zak chips eten in negen minuten

Fuck it, je verdient dit. Een hele zak chips heeft nog nooit iemand gedood. Je hebt net 300 tot 800 calorieën verbrand, en hoeveel calorieën zitten er eigenlijk in deze zak chips? Oh. Oh, dat is best veel. Ahem, fuck it.

Op de grond liggen met je hond

Wie is een brave jongen / meisje? Oké, slechts een paar huisdieren, verlaagt uw bloeddruk. Ook goed voor de hond. Oké, benen een beetje moe, ga hier hurken, misschien een knie pakken. Oké, buik wrijven. Oké, misschien ga je hier even op de grond liggen. Oh wauw, dit is niet zo erg.

De prullenbak buitenzetten

Je hebt vandaag veel bereikt, inclusief die geweldige training, en als klap op de vuurpijl ben je die zak met afval pakken en naar buiten brengen voordat je zelfs je oefeningspecifieke schoenen uittrekt. Je verdient een soort onderscheiding voor al deze productiviteit, met de training en het voltooien van een zeer kleine maar vaak uitgestelde huishoudelijke taak, maar voorlopig moet je het doen met het gevoel van persoonlijke voldoening en prestatie. Ook hoef je nu niet meer het vuilnis weg te gooien als je er nog iets in probeert te passen en jezelf een paar uur te kopen.

Hersteldrankje, maar met 'Drinken', Ik bedoel "Overgebleven pizza gegeten boven de gootsteen"

Natuurlijk kun je de vier tot 15 ingrediënten samenvoegen en in de blender doen, mixen, drinken en dan de blender wassen, en er zouden allerlei geweldige dingen in je lichaam zijn, zoals ontstekingsremmende dingen en eiwitten en koolhydraten en antioxidanten en zo. Maar als je de koelkast opent, oh wauw, pizza! Dat ben ik vergeten. Misschien niet de ideale herstelmaaltijd, maar er zit tenminste een stukje groente op dat plakje, dus dat telt voor iets. Oh fuck ja, pizza.

Hersteldrank, maar met "Drinken" bedoel ik "Bier"

Er was een advertentie voor bier die je ergens zag met een foto van een persoon op een spinfiets of iets dergelijks, iets inspannends doen. Misschien is het niet hetzelfde merk bier dat je in de koelkast hebt staan, maar het was zeker bier, dus het is waarschijnlijk oké om vloeistoffen te vervangen door bier, toch?

Bizarre kramp in bed later

Je staat op het punt in slaap te vallen of slaapt al enkele uren en rolt om en plotseling HEILIGE FUCK WAT IS DAT? Iets grijpt vast en je kronkelt en kronkelt in bed, misschien probeert je het een beetje onder controle te houden en te zwijgen om je partner niet wakker te maken terwijl je probeert de vreemde pijn te verlichten die komt van je ... wat de shit, is er zelfs een spier daar? Wat is er aan de hand - je hebt die spier vandaag niet eens gebruikt, of wel? Zo vreemd dat je kramp zou krijgen nadat je alles goed hebt gedaan tijdens en na je training, voor zover het herstel gaat. Ik bedoel, het staat niet op de zak, maar er moeten "elektrolyten" in die zak chips zitten, toch? Super raar.

Het nieuwe boek van Brendan Leonard, I Hate Running and You Can Too, kan nu worden gereserveerd.